ANAF-ul se mută exclusiv în online. Fiscul a anunțat faptul că, de la 1 martie, chiar și persoanele fizice care generează venituri în mod independent vor fi nevoite să își facă cont pe platforma digitală a Agenției Naționale de administrare fiscală. Acesta rămâne singurul mod prin care se vor mai putea transmite orice fel de înscrisuri către Fisc.

Într-un comunicat publicat de catre Administrația județeană a Finanțelor Publice Sibiu se arată: ”Începând cu data de 1 martie 2022, contribuabilii/plătitorii persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoane fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent sunt obligaţi să transmită organului fiscal central cereri, înscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanţă” .

Plaforma Spațiu privat virtual a fost lansată încă din toamna anului 2014, însă utilizarea sa a crescut semnificativ o data cu declanșarea pandemiei de Covid-19.  Contribuabilii vor comunica cu Fiscul doar prin această platformă. Autoritățile au anunțat faptul că cei care vor trimite documente în „vechiul stil” nu vor fi luați în seamă. În comunicatul publicat se mai arată: ”În situaţia în care contribuabilii/plătitorii nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare.”

Sursa: turnulsfatului.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *