La începutul acestui an școlar, statisticile arată că e numărul elevilor străini veniți la școlile din Sibiu a crescut cu 24% față de anul trecut. În aceste statistici nu intră și școlari veniți din Ucraina.
Dar cu toate astea, integrarea lor în învățământul românesc se face cu dificultate, deoarece nu există o metodologie pentru integrare, iar reușita sau eșecul lor ține doar de personalitatea fiecărui copil și de disponibilitatea personală a profesorilor.
Din 2019 și până în prezent, numărul elevilor străini veniți la școlile din Sibiu a crescut considerabil. Aceștia au venit din țări precum: Germania, Italia, Marea britanie, Spania, Bulgaria, Grecia, Liban, SUA, Canada, Qatar, Austria, Irlanda, Olanda, Norvegia, Elveția, Polonia și Portugalia .
Cea mai mare problemă o reprezintă sistemul de integrare al copiilor . Profesorii nu sunt școliți în așa fel încât să predea limba română ca pe o limbă străină pentru aceștia, ceea ce reprezintă un serios dezavantaj. Nu există un proces clar și bine pus la punct pentru ca integrarea să fie una armonioasă.
Sursa: turnulsfatului.ro